lørdag den 26. juli 2014

3. triatlon tilmeldt


Triatlon-bølgen har ramt mig for fuld skrue! Som I tidligere kunne læse, gennemførte jeg i juni måned min første triatlon, I Forms kvindeTRI, og jeg tilmeldte mig stort set lige efter til Lyngby Storcenter minitri, (afholdes 10. august) med distancer der er lidt længere end den første. Jeg har nu tilmeldt mig min 3. triatlon i Hillerød (den 7. september) med igen lidt længere distancer og jeg skal være ærlig og sige at jeg er blevet ret vild med denne form for træning. Ikke fordi jeg er særlig god til hverken svøm, cykling eller løb, eller fordi jeg skal bryde nogle grænser, men fordi jeg syntes det er vanvittig hårdt og det føles som, at jeg vundet en lille sejr hver gang jeg gennemfører, uanset tid og placering.

Dette citat fra bogen "Tri" af Torbjørn Sindballe beskriver oplevelsen ret godt: 

I modsætning til mange andre ting i det moderne liv kan man nemlig ikke købe sig til den oplevelse, det er at gennemføre en jernmand. Det er en oplevelse, du skal kæmpe for og kun får, hvis du virkelig vil og lærer at motiverer dig selv.

Jeg har hverken lavet en hel eller en halv Ironman (endnu) men jeg kan godt lide tanken om, at det ikke er muligt at købe sig til den oplevelse det er at gennemføre. Jeg håber at disse minitri, kan føre til gennemførsel af en halv Ironman næste sommer, for jeg har helt sikkert fået blod på tanden. Jeg er også ret vild med at have et decideret mål med min træning, så jeg ikke "bare" squatter for at få en fin bagdel, men jeg gør det fordi squatten træner styrke og stabilitet i lår, haser, baller og core på én gang, hvilken hjælper mig i forhold til løbedelen. 

Målet med min træning motiverer mig til at gå forbi styrkesalen fredag aften kl 22.30 og stå op kl 7 lørdag morgen for at løbe en tur, hvad motiverer dig?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar